Lakiernik Samochodowy
7 grudnia 2016 AutoFanatyk 2 komentarze
Lakiernik samochodowy to zawód dobrze płatny ale wcale nie taki łatwy. Mediana zarobków kilka lat temu wynosiła dwa tysiące złotych przy czym lakiernik nowy w zawodzie, bez doświadczenia zarabiał najmniej tysiąc trzysta złotych, a ten o najlepszej pozycji i sukcesie warsztatu, którego był kierownikiem osiem tysięcy sto złotych netto. Dla wykwalifikowanych fachowców Istnieje także możliwość pracy w jakiejś renomowanej fabryce. Od pewnego czasu jednak ich obowiązki coraz częściej przejmują roboty i urządzenia mechaniczne.
Do obowiązków lakiernika zakładowego należy przede wszystkim odpowiednie dokładne pokrycie auta lakierem samochodowym. Wymaga to kilku cech, bez których pracownik warsztatu lakierniczego nie może w fachowy sposób zajmować się robotą. Należą do nich opanowanie, niemal milimetrowa dokładność, a także nieprzeciętne umiejętności manualne, uczciwość i niezawodność.
Jak wybrać dobry zakład lakierniczy?
Gdy kierowca musi udać się jak najszybciej do zakładu lakierniczego łatwo o pomyłkę. A w pośpiechu możemy co najwyżej sobie i naszemu samochodowi zaszkodzić. Branża lakiernicza i blacharska (bo bardzo często warsztaty wykonują w jednym miejscu wszystkie możliwe prace mające na celu poprawienie wyglądu i estetyki naszego auta) obfituje w hochsztaplerów, oszustów, naciągaczy i kombinatorów. Dlatego przed podjęciem decyzji należy zasięgnąć języka. Szczególnie, że w dzisiejszych skomputeryzowanych czasach jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Wystarczy wpisać kilka odpowiednich linków, a nawet jeżeli ich nie znamy, istnieje przecież wyszukiwarka, i już mamy dostęp do fachowych witryn i różnorakich for dyskusyjnych, na których użytkownicy dzielą się swoją wiedzą nie tylko na temat części, opon, opinii na temat marek, ale też właśnie zakładów – warsztatów napraw, ogumienia, sklepów, a także oczywiście warsztatów lakierniczych i blacharskich, które interesują nas najbardziej. W ostateczności, gdy mamy wątpliwości co do słuszności i wiarygodności internetowych portali, można popytać zorientowanych przyjaciół i znajomych, którzy korzystali już w przeszłości z podobnych usług. Ewentualnie ostatnią opcją jest ta najbardziej pragmatyczna – kierowanie się kolejką. Gdy chętnych jest dużo, istnieje stosunkowo mała szansa, że zostaną oni oszukani. Im więcej klientów, tym lepiej dla nas. Warto wtedy zapłacić więcej mając pełną gwarancję profesjonalizmu działania i szczegółowej wiedzy, która pomaga w doskonałym wykonaniu remontu samochodu.
Zalety skorzystania z zakładu lakierniczego
Wprawdzie obecna technika pozwala wykonać niektóre prace na własną rękę, ale czasami lepiej posłużyć się pomocą ludzi, którzy się na tym naprawdę znają i mają przeszkolenie i lata praktyki. Może się nam wydawać, że pokrywając blachę samemu oszczędzamy pieniądze tymczasem, gdy coś pójdzie nie tak, do kosztów które ponieślibyśmy wcześniej dochodzą dodatkowe – zniwelowania naszej działalności. Przy okazji, jeżeli nasze auto wymaga lakierowania z powodu stłuczki czy wypadku, konieczne będzie także wykonanie prac blacharskich, które zlecimy w tym samy warsztacie co lakiernicze. Tym samym oszczędzając czas i pieniądze.
Autor
Artykuł został przygotowany przez firmę FastServ z Poznania – profesjonalnego mechanika samochodowego, oferującego naprawy SMART, blacharstwo, lakiernictwo i pełen zakres usług serwisowych.
Dark
24 maja 2020 - 16:29
no tak każdy który miesza farby zawsze dobierze taki sam
Autonowa babka
18 lipca 2021 - 22:21
Zaprawki robię sama. Większe rzeczy wolę oddać do lakiernika. Rzeczywiście szukałam głównie z poleceń znajomych, ale też poświęciłam sporo czasu na przejrzenie opinii w Google. Co w dzisiejszych czasach, nie jest już takim wyznacznikiem, ale warto brać je pod uwagę.