Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

Walkę o klienta czas zacząć

17 listopada 2017 AutoFanatyk

Spread the love

Czasy, kiedy na rynku królowała jedna marka samochodu, już dawno odeszły do lamusa. Teraz rynek motoryzacyjny rozwija się bardzo prężnie – co rusz pojawiają się nowe modele luksusowych marek, kosztujących niemałe pieniądze.  Jednak nie dla wszystkich wydatek rzędu kilkuset tysięcy złotych to problem. Wręcz przeciwnie, grupa luksusowych klientów wciąż się powiększa. A co za tym idzie? Walka o klienta.

Samochód to nie wszystko…

Powiedzmy sobie szczerze, jeśli ktoś nie jest zakochany w konkretnej marce, której będzie wierny bez względu na wszystko, to odpowiednio wyszkolony dealer jest w stanie przekonać go do samochodu ze swojego salonu. Dlatego obecnie sprzedawcy samochodów przechodzą profesjonalne szkolenia, podczas których uczą się, jak podchodzić do klientów, aby nie tylko ich nie zrazić, ale dać poczucie wyjątkowości. Jednak prawda jest taka, że szkolenie i urok na nic się nie zda, jeśli klient nie będzie mógł się ze sprzedawcą skontaktować…

Komunikacja z klientem ewoluuje

W czasach, kiedy salonów luksusowych marek samochodów było jak na lekarstwo, nie było problemu, aby umówić się z dealerem. Faktem jest również, że chętnych można było policzyć na palcach jednej ręki.  Teraz jest zupełnie inaczej. Sprzedawcy często są w trasie, testują wraz z klientami samochody w terenie, siłą rzeczy nie zawsze mogą więc być w salonie. Dlatego tak istotna jest możliwość szybkiego skontaktowania się. Początkowo służyły do tego jedynie telefony, z czasem doszły portale społecznościowe, czaty, czy poczta elektroniczna. Jednak w dalszym ciągu coś zawodziło – klient długo czekał na połączenie, bywał rozłączany, odpowiedzi na maile czy zapytania formularzowe przychodziły po dłuższym czasie. Nic więc dziwnego, że decydował się w końcu na zakup innego, luksusowego samochodu w salonie, gdzie komunikacja z klientem ewoluowała i gdzie postawiono na widget. A konkretnie na widget call-back.

Dlaczego widget to dobry pomysł?

Widget to sposób na to, aby klient czekał na kontakt z salonem jedynie 21 sekund! Tak, nie pomyliliście się. Luksusowe salony samochodowe instalują na swoich stronach widget call-back. Jest to połączenie zwrotne, które namawia klienta do zostawienia namiarów, obiecując maksymalnie szybki kontakt. I faktycznie – po 21 sekundach widget call- back kontaktuje się z zainteresowanym – albo oddzwania dealer, albo w momencie, gdy salon jest już nieczynny, przyszły właściciel samochodu dostaje informacje, kiedy można będzie nawiązać połączenie. Ikona niewielkiej, pulsującej słuchawki jest produktem firmy Dzinga, która z powodzeniem wkracza na nasz rynek. Coraz więcej prestiżowych salonów samochodowych stawia właśnie na widget firmy Dzinga, ponieważ doskonale zdają sobie sprawę z tego, że o klienta trzeba walczyć za wszelką cenę.

Call- back i co dalej?

Oczywiście, samo oddzwonienie do klienta to dopiero połowa sukcesu. Teraz czas, aby pokazać mu, że jest kimś wyjątkowym. Dlatego, kiedy widget połączy dealera z potencjalnym nabywcą, ten musi być doskonale przygotowany do rozmowy – klient ma zostać wręcz zasypany ciekawostkami i informacjami o danym modelu samochodu i mieć możliwość umówienia się od razu na jazdę próbną. Według zasady, aby kuć żelazo, póki gorące. Jak widać, produkt firmy Dzinga to pożyteczny dodatek do strony (dostępny również jako aplikacja), który zyskuje przychylność nie tylko salonów samochodowych. Sprawdza się bowiem wszędzie tam, gdzie klient jest najważniejszy.

#call-back#Dzinga

Previous Post

Next Post

Comments

  1. zarobki11
    23 lutego 2018 - 12:13

    To dobrze że marki dbają o klienta. To bardzo ważne.

  2. Anulka
    21 marca 2018 - 09:33

    Teraz mamy w Polsce taki rynek że o klienta trzeba zabiegać. To już nie są te czasy że oferuje się produkt i klienci sami się zbierają.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *