Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

Konserwacja układów hydraulicznych

24 listopada 2016 AutoFanatyk 0 Comments

Normy podwyższają poprzeczkę producentom filtrów samochodowych. Systemy filtracji muszą spełniać je od a do z. Filtry WIX są jednymi z bardziej istotnych filtrów w całym samochodzie.

Częstotliwość wszystkich prac konserwacyjnych jest ustalana w zależności od trybu eksploatacji urządzenia, systemu filtracji oraz stopnia zanieczyszczenia środowiska.

Praca układów hydraulicznych jest w dużej mierze uzależniona od cieczy roboczej. Znajdujące się w niej zanieczyszczenia mogą powodować powstawanie awarii w całym systemie. Szacuje się, że nawet 80 procent wszystkich problemów można powiązać właśnie z brudnymi cieczami. Rozwiązaniem jest skuteczna filtracja, a także stały nadzór nad stanem poszczególnych komponentów.

Czystość oleju a filtry WIX

Nowy olej wcale nie jest nieskazitelnie czysty. W praktyce standardowa beczka o pojemności 200 litrów może posiadać klasyfikację ISO 23/21/18 albo gorszą. Z tego powodu nawet nowy olej wymaga przefiltrowania przed pierwszym nalaniem. Jeżeli tak się nie stanie, a ciecz zostanie wprowadzona w stanie pierwotnym, wówczas ryzykujemy przedwczesną awarię elementów układu oraz zatkanie wkładu filtrującego. Istotne jest regularne kontrolowanie poziomu oleju w zbiorniku – zbyt niski doprowadzi do przegrzania pompy hydraulicznej. W zbiorniku powinien znajdować się ten sen sam olej, dlatego ewentualne niedobry trzeba zawsze uzupełniać olejem tego samego typu, a nawet od tego samego producenta.

Żywotność całego systemu jest zależna od rodzaju zastosowanych części i dokładności ich działania. Doświadczeni mechanicy wskazują na filtry hydrauliczne WIX, które wyróżniają się przede wszystkim skutecznością pracy. Filtry muszą być regularnie wymieniane. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na konstrukcję układu – serwisant musi mieć swobodny dostęp do elementów, które wymagają wymiany lub konserwacji. W praktyce oznacza to, że im trudniej jest dostać się do określonych części, tym rzadziej będą one obsługiwane.

taxi-238478_640

Wymiana wkładów filtrujących

Brak wymiany wkładów filtrujących powoduje wprowadzenie do układu zanieczyszczonego oleju, co z kolei skutkuje obniżeniem wydajności urządzenia oraz powoduje przedwczesną śmierć poszczególnych komponentów. Układy hydrauliczne pracują z reguły w zanieczyszczonym środowisku, które nierzadko zawiera wysoce szkodliwe substancje. Ryzyko przedostania się owych zanieczyszczeń do obiegu można zminimalizować dzięki oczyszczeniu okolic filtra, np. sąsiadujących z nim powierzchni. Wymiana filtra zawsze powinna wiązać się właśnie z powyższą operacją, w przeciwnym razie wydajność wkładów już na samym początku zostanie obniżona. Ważna jest także jakość stosowanych wkładów. Markowe filtry hydrauliczne WIX będą pracowały dłużej od najtańszych no name’ów.

Elementem pielęgnacji jest również odpowiednie ustawienie poziomu nastawy w zaworze bezpieczeństwa. Jeżeli zawór został uprzednio uregulowany na pompie używanej, a chcemy założyć nową, wówczas należy obniżyć nastawę zaworu. Następny krok to uruchomienie sprzętu i regulacja ciśnienia według wskazówek producenta.

Ostatni ważny fakt to samo sterowanie hydrauliką. Jeżeli np. podnośnik zacina się, zbyt szybko opada, jest niesprawny, w takim wypadku cały system hydrauliczny ulega szybszemu zużyciu. Warto również zwrócić uwagę na kontrolę linii ssącej. Niedrożność linii może mieć wpływ na szybsze zużywanie się pompy oraz całego systemu (układu).

Autor wpisu
Tekst przygotowany przez efiltry.pl – filtry do Twojego pojazdu.

#czystość oleju#konserwacja#układ hydrauliczny#wkłady filtrujące#zawór bezpieczeństwa

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *