Volvo S90 flagowa szwedzka limuzyna
4 grudnia 2015 AutoFanatyk 0 Comments
Volvo zaprezentowało swoją flagową limuzynę – model S90. Mierzący niemal 5 metrów samochód S90 diametralnie odbiega kształtami od swojego poprzednika.
Nowe Volvo S90 powstało w ramach nowej linii stylistycznej, za którą odpowiada Thomas Ingenlath. Zastosowanie nowej płyty podłogowej SPA dało projektantom dużą swobodę w kształtowaniu linii i proporcji nadwozia. Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm. Przednie światła w technologii LED mają charakterystyczny kształt młota Thora, znany z modelu XC90. Tylne lampy nawiązują do tych, jakie zastosowano w Concept Coupe.
We wnętrzu panuje minimalistyczna elegancja znana z flagowego SUV-a. Większość funkcji wywołuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple. Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins pod kątem kabiny S90.
W modelu S90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy. Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD 320 KM osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w 5,8 s. Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 62 kW. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.
W modelu S90 zastosowano po raz pierwszy na świecie system wykrywający duże zwierzęta takie jak łosie, jelenie, czy konie, a także system automatycznej jazdy w korku oraz system samoczynnego utrzymywania auta na pasie jazdy działający do prędkości 110 km/h. Volvo S90 otrzyma też bogaty zestaw seryjnego wyposażenia, obejmujący m.in. system City Safety.
Volvo S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych w tym Apple CarPlay, systemu Volvo On Call pozwalającego sterować z telefonu wieloma funkcjami auta oraz doskonałego systemu audio Bowers&Wilkins.