Jak dobrze wybrać bagażnik do przewozu roweru?
18 lutego 2018 AutoFanatyk 1 Comment
Liczne sklepy, również internetowe, oferują bardzo szeroki asortyment w zakresie rozwiązań do przewozu rowerów, takich jak bagażnik dachowy czy bagażnik na rowery na hak.
Wakacje z rowerem to wielka frajda. Jednośladem możemy się dostać w niemal najbardziej niedostępne miejsca, w dodatku stale obcując z naturą. Jednak najpierw musimy na te wymarzone wakacje jakoś dojechać. No i dowieźć rowery, najlepiej dla całej rodziny. Jak wybrać ten najbardziej odpowiedni bagażnik do przewozu rowerów? Oferta jest tak szeroka, że przeciętny klient z trudem może się w tym połapać i dość często widząc dziesiątki produktów typu bagażnik dachowy czuje się po prostu zdezorientowany i zagubiony. Poniższy artykuł pomoże w wyborze właściwego bagażnika do przewozu rowerów.
Bagażnik dachowy
Bagażnik dachowy to najpopularniejsza możliwość montażu rowerów. Najlepiej spełni swoją rolę jeśli nasz samochód wyposażony jest w fabryczne relingi – najczęściej tak jest w przypadku samochodów typu kombi. Wystarczy do relingów zamontować tak zwany bagażnik bazowy, czyli po prostu dwie poprzeczne belki. Dopiero do nich montujemy właściwe uchwyty rowerowe. W przypadku braku relingów musimy sprawdzić czy nasze auto wyposażone jest w tak zwane otwory mocujące.
Zaletą takie rozwiązania jest z pewnością cena i stosunkowo prosty montaż. Wadą – większe zużycie paliwa i ryzyko kolizji, na przykład przy wjeżdżaniu do podziemnego garażu.
Bagażnik na tylną klapę
Innym rozwiązaniem jest bagażnik montowany na tylnej klapie pojazdu. W tym wypadku cena jest zwykle wyższa od bagażnika dachowego. Montaż również zabierze nam nieco więcej czasu. Jednak samochód wyposażony w taki rodzaj bagażnika będzie lepiej się zachowywał na drodze, zużycie paliwa znacząco nie wzrośnie i nie trzeba się już obawiać, że „o coś zahaczymy”. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że tego typu bagażnika nie zamontujemy na samochodach typu sedan, a więc większości użytkowanych w naszym kraju. Komfort jazdy – ze względu na hałas w kabinie auta – tez może być nieco niższy.
Bagażnik montowany na haku holowniczym
Kolejną opcją jest bagażnik montowany na haku holowniczym. Oczywiście musimy takowy hak posiadać.. W ten sposób możemy zamontować nawet cztery rowery. Montaż jest prosty, zaś ryzyko uszkodzenia lakieru podczas montażu niewielkie. W tym wypadku warto się upewnić czy zamontowane rowery nie będą zasłaniały tylnych świateł czy tablicy rejestracyjnej. Wielką zaleta tego rozwiązania jest fakt, że w tym wypadku nie musimy podnosić rowerów zbyt wysoko – montaż nie jest w związku z tym udręką jak często bywa w innych rozwiązaniach. Warto jednak pamiętać, że zarówno w tym rozwiązaniu jak w przypadku wykorzystania haku holowniczego tył pojazdu znaczący się nam wydłuży. W tej sytuacji trzeba zachować szczególna ostrożność przy parkowaniu. Nie będzie bowiem trudno o stłuczkę. Jednak z drugiej strony testy drogowe wykazują, że w przypadku tego rozwiązania zużycie paliwa będzie najniższe.
dobrehaki
27 marca 2018 - 10:35
Trudno jest przewozić rowery w długiej trasie. Dobry hak to podstawa. Artykuł bardzo ciekawy i interesujący.