Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

Fabryczna instalacja LPG w Skodzie

25 września 2017 AutoFanatyk 0 Comments

Wybierając samochód, trzeba wiedzieć o tym, że auta z fabryczną instalacją LPG niosą ze sobą wiele korzyści. Montaż fabryczny jest bowiem gwarancją jakości, niezawodności i idealnej kalibracji jednostki napędowej.

Skoda z silnikiem na gaz – zalety

Warto zdecydować się na samochód Skoda, który posiada fabryczną instalację gazową (LPG), gdyż wtedy zachowuje on pełną gwarancję producenta. Skrót LPG (ang. Liquified Petroleum Gas), oznacza oczywiście płynny gaz naftowy. Jest to mieszanina propanu i butanu, charakteryzująca się dużym stopniem czystości – oznacza to więc niemal nieograniczoną trwałość LPG. Gaz ten ma dużą liczbę oktanową, co sprawia, że jest (bardziej niż benzyna) odporny na spalanie stukowe. Bardzo dużą zaletą jest również to, że w porównaniu z innymi paliwami, LPG powoduje znacznie mniejszą emisję szkodliwych dla środowiska spalin. Jest tak, gdyż prawie całkowicie pozbawiony jest siarki, a w czasie spalania niemal nie wydziela sadzy. Gaz płynny dużo lepiej miesza się z powietrzem tworząc mieszankę palną. Silnik z gazem w Skodzie nie odczuje też zjawiska kondensacji, czyli ciekłego paliwa na ściankach cylindrów. Co więcej, LPG nie wytwarza także osadów mogących zanieczyszczać olej silnikowy.

Jak to działa, czyli instalacja gazowa w Skodzie

Jeśli chodzi o funkcjonowanie instalacji związanej z gazem płynnym w aucie, całość nie jest aż tak skomplikowana, jak by się mogło wydawać. Wygląda to tak, że gaz LPG (który jest oczywiście w stanie ciekłym), wypływa ze swojego zbiornika przez wielozawór. Zostaje wtedy skierowany bezpośrednio do komory silnika przez odpowiedni przewód. Na tym przewodzie znajduje się elektrozawór LPG, który ma za zadanie umożliwiać przepływ gazu, ale tylko wtedy gdy zapłon samochodu jest włączony, a przełącznik ustawiony na pozycję „gaz”. W żadnym innym przypadku nie jest to możliwe. Skoda z silnikiem na gaz posiada w samym silniku reduktor, który redukuje ciśnienie gazu LPG. Zadaniem reduktora jest także zmiana stanu skupienia LPG: z ciekłego w gazowy. Aktualny czas wytrysku gazu jest określany przez sterownik, czyli komputer ECU. Opera się on na przejętych podczas zasilania gazem czasach wtrysku benzyny. Czyli: sterownik instalacji gazowej odpowiednio przetwarza polecenia, które zostały wygenerowane dla wtryskiwaczy benzynowych, na polecenia odpowiadające wtryskiwaczom gazu. Instalacja gazowa w Skodzie opiera się na tym, że komputer oblicza jaka ilość energii (która powinna być wyzwolona za pośrednictwem benzyny), ma być zamieniona na ilość energii, którą wygeneruje gaz.

Instalacja LPG w Skodzie

Jak widać, fabryczne zamontowane LPG w aucie niesie za sobą wiele korzyści. Oprócz niezawodności działania i długiej gwarancji producenta, znacznie zmniejsza ono także koszty eksploatacji auta. Silnik z gazem w Skodzie pracuje ciszej i jest bardziej elastyczny. Gaz ma bowiem wysoką liczbę oktanową (100-110), co zapewnia „miękką” pracę silnika. Warto także zauważyć, że silnik zasilany gazem ma dłuższą żywotność, bo zapłon przebiega znacznie łagodniej niż przy benzynie. Wszystko to sprawia, że instalacja gazowa w Skodzie jest niezwykle opłacalną opcją.

#LPG#Skoda

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *