Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

5 najczęstszych awarii w Citroen Berlingo – tylna belka i co jeszcze?

28 maja 2018 AutoFanatyk 0 Comments

[REKLAMA]

Citroen Berlingo, jak każdy samochód, narażony jest na różne awarie i usterki. Które z nich przytrafiają się najczęściej? Na jakie awarie musimy być przygotowani?

Citroen Berlingo – historia

Pierwsza generacja Citroena Berlingo zaprezentowana została w 1996 roku na paryskich targach motoryzacyjnych. Samochód ten zapisał się w historii jako pierwszy model, w którym połączono cechy minivanaauta dostawczego. Wyznaczył drogę, którą podążyły potem i inne marki, czego efektem były na przykład Renault Kangoo czy Volkswagen Caddy.

Już trzy lata po swoim debiucie Berlingo przeszedł facelifting. Przemodelowaniu poddano zderzak, reflektory i atrapę chłodnicy, wprowadzono unowocześnienia w jednostce napędowej i desce rozdzielczej. Druga generacja Berlingo pojawiła się w 2008 roku. Ten model dostępny jest w odmianie osobowej lub dostawczej, która charakteryzuje się dłuższym tyłem nadwozia i większa ładownością.

Tylna belka skrętna w Citroen Berlingo

Kto wie trochę o francuskich samochodach, prawdopodobnie domyśla się już, że to właśnie tylna belka skrętna będzie jedną z najbardziej awaryjnych części Citroena Berlingo. Ten rodzaj zawieszenia sprawdza się dość dobrze na południu Europy, jednak ciężko znosi polski klimat i stan naszych dróg.

Awarie tylnej belki są o tyle kłopotliwe, że początkowo nie mają objawów, które dałoby się zauważyć podczas jazdy – jedynie podnosząc samochód i sprawdzając luz w kole, można stwierdzić usterkę. Dopiero kiedy awaria się pogłębia, możemy dostrzec podczas jazdy pierwsze symptomy, takie jak stukanie czy problemy z prowadzeniem auta przy pokonywaniu zakrętów.

Kiedy zmienia się geometria tylnych kółpochylają się one ku sobie, jest to znak, ze sprawa jest poważna. Na szczęście to można naprawić. Czy to drogi zabieg? Na https://wymianatylnejbelki.pl/cena-naprawy-belki/naprawa-tylnej-belki-citroen/cennik-napraw-tylnych-belek-modelu-citroen-berlingo/ można sprawdzić, ile kosztuje regeneracja tylnej belki.

Citroen Berlingo – wycieki oleju

Jeżeli nasz Citroen Berlingo ma silnik diesla 1.6 Hdi, musimy liczyć się z wyciekami oleju. To w ogóle jedna z najczęstszych usterek dotycząca francuskich samochodów zaopatrzonych w ten silnik. Wycieki mogą pojawić się praktycznie w każdej chwili. Nie sposób tego przewidzieć, bo tego typu awarie okazują się nie mieć dużego związku z przebiegiem.

W silnikach tego typu często psuje się też turbosprężarka. Z czasem po prostu pogarsza się jej smarowanie. Dzieje się tak dlatego, że w pewnych warunkach jazdy, na przykład przy dużym obciążeniu, olej może się krystalizować, skutkiem czego przewód doprowadzający olej może się stać niedrożny.

Czy w Citroen Berlingo szybko pojawia się korozja?

Korozja należy do najpowszechniejszych problemów, jakie dotykają francuskie samochody i nie inaczej jest w przypadku Citroena Berlingo. Sprawa jest tym gorsza, że nie zawsze można zobaczyć ją na pierwszy rzut oka, więc nie w każdej sytuacji możemy ją szybko wykryć. Lubi się ona na przykład rozwijać na profilach zamkniętych. A skutek tego jest taki, że kiedy wreszcie dostrzeżemy, że auto nam rdzewieje, korozja będzie już w daleko posuniętym stadium i będziemy musieli zapłacić dość sporą sumę za naprawę.

Korozja to jeden z najgorszych wrogów kierowcy. Gdyby niszczyła tylko karoserię, moglibyśmy się jej aż tak nie obawiać. Kłopot w tym, że rdza często dobiera się też do kabli, a te są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie samochodu. Taka korozja może więc się odbić na działaniu elektryki czy klimatyzacji.

Awarie elektryki w samochodach Citroen Berlingo

Awarie elektryki to problem, z którym właściciele Citroenów wyjątkowo często się borykają. Kierunkowskazy, zamek centralny, immobilizer – to wszystko może przestać poprawnie funkcjonować.

Citroen Berlingo – nietrwałe klocki i tarcze hamulcowe

Problemem, na który skarżą się nieraz właściciele Citroenów, jest niedługa trwałość klockówtarcz hamulcowych. Szybko się one zużywają, a wtedy może się zmniejszyć nasz komfort jazdy, na przykład możemy zacząć odczuwać wibracje na kierownicy podczas hamowania.

#Berlingo#Citroen

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *