Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

5 najczęstszych awarii w Citroen Berlingo – tylna belka i co jeszcze?

28 maja 2018 AutoFanatyk 0 Comments

[REKLAMA]

Citroen Berlingo, jak każdy samochód, narażony jest na różne awarie i usterki. Które z nich przytrafiają się najczęściej? Na jakie awarie musimy być przygotowani?

Citroen Berlingo – historia

Pierwsza generacja Citroena Berlingo zaprezentowana została w 1996 roku na paryskich targach motoryzacyjnych. Samochód ten zapisał się w historii jako pierwszy model, w którym połączono cechy minivana i auta dostawczego. Wyznaczył drogę, którą podążyły potem i inne marki, czego efektem były na przykład Renault Kangoo czy Volkswagen Caddy.

Już trzy lata po swoim debiucie Berlingo przeszedł facelifting. Przemodelowaniu poddano zderzak, reflektory i atrapę chłodnicy, wprowadzono unowocześnienia w jednostce napędowej i desce rozdzielczej. Druga generacja Berlingo pojawiła się w 2008 roku. Ten model dostępny jest w odmianie osobowej lub dostawczej, która charakteryzuje się dłuższym tyłem nadwozia i większa ładownością.

Tylna belka skrętna w Citroen Berlingo

Kto wie trochę o francuskich samochodach, prawdopodobnie domyśla się już, że to właśnie tylna belka skrętna będzie jedną z najbardziej awaryjnych części Citroena Berlingo. Ten rodzaj zawieszenia sprawdza się dość dobrze na południu Europy, jednak ciężko znosi polski klimat i stan naszych dróg.

Awarie tylnej belki są o tyle kłopotliwe, że początkowo nie mają objawów, które dałoby się zauważyć podczas jazdy – jedynie podnosząc samochód i sprawdzając luz w kole, można stwierdzić usterkę. Dopiero kiedy awaria się pogłębia, możemy dostrzec podczas jazdy pierwsze symptomy, takie jak stukanie czy problemy z prowadzeniem auta przy pokonywaniu zakrętów.

Kiedy zmienia się geometria tylnych kół i pochylają się one ku sobie, jest to znak, ze sprawa jest poważna. Na szczęście to można naprawić. Czy to drogi zabieg? Na https://wymianatylnejbelki.pl/cena-naprawy-belki/naprawa-tylnej-belki-citroen/cennik-napraw-tylnych-belek-modelu-citroen-berlingo/ można sprawdzić, ile kosztuje regeneracja tylnej belki.

Citroen Berlingo – wycieki oleju

Jeżeli nasz Citroen Berlingo ma silnik diesla 1.6 Hdi, musimy liczyć się z wyciekami oleju. To w ogóle jedna z najczęstszych usterek dotycząca francuskich samochodów zaopatrzonych w ten silnik. Wycieki mogą pojawić się praktycznie w każdej chwili. Nie sposób tego przewidzieć, bo tego typu awarie okazują się nie mieć dużego związku z przebiegiem.

W silnikach tego typu często psuje się też turbosprężarka. Z czasem po prostu pogarsza się jej smarowanie. Dzieje się tak dlatego, że w pewnych warunkach jazdy, na przykład przy dużym obciążeniu, olej może się krystalizować, skutkiem czego przewód doprowadzający olej może się stać niedrożny.

Czy w Citroen Berlingo szybko pojawia się korozja?

Korozja należy do najpowszechniejszych problemów, jakie dotykają francuskie samochody i nie inaczej jest w przypadku Citroena Berlingo. Sprawa jest tym gorsza, że nie zawsze można zobaczyć ją na pierwszy rzut oka, więc nie w każdej sytuacji możemy ją szybko wykryć. Lubi się ona na przykład rozwijać na profilach zamkniętych. A skutek tego jest taki, że kiedy wreszcie dostrzeżemy, że auto nam rdzewieje, korozja będzie już w daleko posuniętym stadium i będziemy musieli zapłacić dość sporą sumę za naprawę.

Korozja to jeden z najgorszych wrogów kierowcy. Gdyby niszczyła tylko karoserię, moglibyśmy się jej aż tak nie obawiać. Kłopot w tym, że rdza często dobiera się też do kabli, a te są odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie samochodu. Taka korozja może więc się odbić na działaniu elektryki czy klimatyzacji.

Awarie elektryki w samochodach Citroen Berlingo

Awarie elektryki to problem, z którym właściciele Citroenów wyjątkowo często się borykają. Kierunkowskazy, zamek centralny, immobilizer – to wszystko może przestać poprawnie funkcjonować.

Citroen Berlingo – nietrwałe klocki i tarcze hamulcowe

Problemem, na który skarżą się nieraz właściciele Citroenów, jest niedługa trwałość klocków i tarcz hamulcowych. Szybko się one zużywają, a wtedy może się zmniejszyć nasz komfort jazdy, na przykład możemy zacząć odczuwać wibracje na kierownicy podczas hamowania.

#Berlingo#Citroen

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *