Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S lifting 2016

1 grudnia 2015 AutoFanatyk

Spread the love

Już początku przyszłego roku (2016), w czasie targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit, niemiecki producent kultowych aut sportowych Porsche przedstawi kolejną atrakcję w swojej ofercie – topowe modele serii 911 – 911 Turbo oraz 911 Turbo S.

Oba modele dysponują teraz o 20 KM mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga moc 540 KM. Przyrost mocy jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 580 KM – to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami.

W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h – o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o – 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km.

Nowa, sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm nawiązuje wyglądem do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo wyposażono ją w przełącznik trybów jazdy. Kolejną nowością pakietu Sport Chrono jest przycisk Sport Response, umieszczony pośrodku przełącznika trybów jazdy. Inspirowany sportem motorowym, na maksymalnie 20 s aktywuje on najlepszą możliwą reakcję silnika i skrzyni biegów. Funkcja ta przydaje się na przykład przy wyprzedzaniu.

Układ Porsche Stability Management (PSM) w modelach 911 Turbo ma teraz nowy, sportowy program PSM Sport – niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy. Aby go włączyć, wystarczy krótkie wciśnięcie klawisza PSM na konsoli centralnej. Osobno uruchamiany program znacznie zmniejsza zakres ingerencji układu PSM w porównaniu z trybem Sport Plus znanym z poprzednika.

Podwozie nowych modeli 911 Turbo ze standardowym elektronicznym systemem kontroli tłumienia PASM zapewnia większą wszechstronność, jeśli chodzi o pogodzenie osiągów z komfortem jazdy. Dodatkowo, 911 Turbo S ma kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy: seryjne są tu układ stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczne hamulce PCCB. Wśród nowych opcji zarezerwowanych dla wszystkich 911 Turbo znajduje się radarowy system kontroli pasa ruchu oraz układ podnoszenia przedniej osi, który na życzenie o 40 mm zwiększa prześwit nad przednim spojlerem przy niewielkich prędkościach.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.

Porsche 911 Turbo S i 911 Turbo S Cabriolet 2

Porsche 911 Turbo S i 911 Turbo S Cabriolet 3

Porsche 911 Turbo S i 911 Turbo S Cabriolet 4

Previous Post

Next Post

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *

*