Blog motoryzacyjny, samochody, motoryzacja, super auta, tuning

McLaren P1

1 grudnia 2015 AutoFanatyk

Spread the love

McLaren P1

McLaren P1 hiperauto będące najbardziej zaawansowanym technicznie następcą McLarena F1, zaprezentowany w 2012 roku na Paris Motor Show. Samochód stylistyką przypomina McLarena MP4-12C. Lampy przednie nawiązują do logo McLarena. Samochód waży około 1300 kg i zbliżony jest pod tym względem do McLarena 650s. Będzie wyposażony w silnik V8 o mocy 727 KM przy 7500 obr./min. Moment obrotowy ma wynieść 719 Nm przy 4000 obr./min. Oprócz silnika benzynowego zostanie dodany silnik elektryczny. Generuje on 176 KM i 260 Nm momentu obrotowego. Łączna moc wynosi 903 KM i daje moment obrotowy 979 Nm. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 384 km/h. Wersja produkcyjna zaprezentowana w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2013 miała zamontowany ogranicznik prędkości do 350 km/h. W wersji produkcyjnej zmieniono także wloty powietrza z przodu i z tyłu wozu. Aerodynamika nie została zmieniona. Oficjalna wersja ma zmieniony lakier z pomarańczowego na żółty. Wszystkie 375 sztuk tego modelu zostało już sprzedanych. We wrześniu 2013 roku odbyły się pierwsze dostawy samochodu do klientów. Ostatni z 375 sztuk został przekazany nabywcy w 2015 roku.

McLaren P1 dane techniczne

Silnik spalinowy
V8 DOHC
pojemność: 3799 cm³
moc: 727 KM @ 7500 RPM
moment obrotowy: 719 Nm @ 4000 RPM

Silnik elektryczny
moc: 176 KM
moment obrotowy: 260 Nm
zasięg: 20 km

McLaren P1 osiągi

przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s / 0-200 km/h: 6,8 s / 0-300 km/h: 16,5 s
prędkość maksymalna: 384 km/h (prototyp); 350 km/h ograniczona elektronicznie (wersja drogowa)

Inne dane
Łączna moc: 903 KM
Łączny moment obrotowy: 979 Nm

McLaren P1 stylistyka

Wewnątrz samochodu nie znajdzie się układ siedzeń z McLarena F1. W środku znajdzie się miejsce dla kierowcy i pasażera. Z tyłu umieszczono spoiler, który wysuwa się przy dużych prędkościach i poprawia aerodynamikę pojazdu. Pomaga on również przy hamowaniu ustawiając się pionowo i dając dodatkową siłę docisku. Zmiana biegów odbywa się za pomocą łopatek zamontowanych na kierownicy. Wyświetlacz na desce rozdzielczej jest elektroniczny. Wnętrze jest dosyć ubogie. Nie skorzystano ze skóry, ponieważ ważna była masa wozu. Użyto lekkich materiałów.

Bezpieczeństwo i konstrukcja

Hiperauto McLarena wykorzystuje projekt mid-engine. Jest to monocoque z włokna węglowego i struktury bezpieczeństwa dachu i klatki bezpieczeństwa zamontowanej we wnętrzu pojazdu o nazwie MonoCage.

Mclaren P1 galeria

mclaren_p1_turbines_yellow_supercar_93749_1600x900
mclarenp1_01
McLarenP1-orange-Car-HD-Wallpaper010
9d0213ba70521aaa6a59a825d834c6df_large
2015_mclaren_p1_mclaren_special_operations_2-wide
Super auta – zobacz ich więcej!

#McLaren#McLaren P1#McLaren P1 Polska#P1

Previous Post

Next Post

Comments

  1. Debora Satsky
    23 czerwca 2016 - 07:54

    Brawo gratulacje dla autora.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published / Required fields are marked *

*